تغییرات نسخه 2.2.2.8 نرم افزار مدیریت کلینیک تسکا

تاریخ انتشار : 7 دی 1401
حجم دانلود مورد نیاز : 25.0 مگابایت
آخرین تغییرات

Ø اضافه شدن علت مراجعه در لیست بیماران و لیست بیماران جستجو شده.

Ø تغییرات مربوط به تایید و لغو خدمات جلسه و هم چنین تغییرات ظاهری در لیست خدمات جلسه در پرونده پزشکی.

Ø تغییرات مربوط به تایید و لغو خدمات جلسه در پذیرش برای نسخ الکترونیکی.

Ø امکان مشاهده پیوست های پرونده پزشکی در گزارش سازمان های بیمه گر.

Ø امکان انتخاب همه خدمات بخش در ایجاد قرارداد مشارکت پرسنل.

نسخه 2.2.2.6
ظاهر جدید و بهبود عملکرد داشبوردها

نمای کلی داشبوردهای نرم افزار مانند میز کار من، پذیرش بیماران، اطلاعات پزشکی و ... تغییر پیدا کرده است. این نما که ظاهر زیباتری نسبت به داشبورد قبلی دارد، از سرعت عملکرد بهتری نیز برخوردار است.

تغییرات شمای داشبورد مدیریتی
تغیرات فایل پیوست

در نسخه های قبلی نرم افزار، امکان پیوست از هارد دیسک، دوربین، اسکنر و قلم نوری وجود داشت، ولی با توجه به نیاز مراکز که ممکن است نیاز به پیوست تصویر از سی دی های MRI یا رادیولوژی با فرمت خاص داشته باشند، یا ممکن است نیاز به پیوست نسخه یا معرفی نامه بیمار از سایتهای درمان داشته باشند، در این نسخه قابلیت "افزودن فایل از اسکرین شات" یا همان کلیپ بورد اضافه شد. این قابلیت بسیار کاربردی می تواند جایگزین بهتری برای سایر دکمه های پیوست باشد. برای استفاده از این قابلیت کافیست فایل مورد نظر را باز کنید و از صفحه کیبورد دکمه Print Screen را فشار دهید. سپس در نرم افزار در بخش پیوست، دکمه افزودن فایل از اسکرین شات را بزنید تا به صورت خودکار، فایل به لیست اضافه شود. علاوه بر این امکان اضافه کردن چند فایل به صورت همزمان با استفاده از دکمه "افزودن فایل از هارد دیسک" فراهم شده است.

فایل پیوست
سفارشی سازی رسیدها

در نسخه های قبلی نرم افزار، امکان سفارشی کردن رسیدهای 8*8 وجود نداشت، ولی در این نسخه، امکانی فراهم شد که هر کلینیک قادر به سفارشی سازی رسیدهای 8*8 و رسید A5 دریافت وجه در پذیرش باشد. برای ایجاد این تغییرات کافیست به "ایستگاه های کاری" بروید و رسید مدنظر را سفارشی کنید.

سفارشی سازی رسید ها در ایستگاه های کاری

علاوه بر ارائه رسید دریافت وجه به بیمار، شما می توانید رسید بازگشت وجه به بیمار، دریافت وجه با جزییات بخش تخصصی، رسید A5 فروش کالا و رسید 8*8 فروش کالا را نیز به بیمار ارائه نمایید. لازم به ذکر است که این رسیدها نیز قابلیت سفارشی سازی در ایستگاه های کاری دارند. در ادامه نمونه چند رسید پرینت گرفته شده، نمایش داده می شود.

نمونه رسید ها
گزارش عملکرد سازمان بیمه

شاید شما هم جزء آن دسته از کلینیک هایی باشید که می خواهید عملکرد یک سازمان بیمه را به صورت یکجا و تجمیعی ارزیابی کنید. پیشنهاد ما به شما "گزارش عملکرد سازمان بیمه" می باشد که با انتخاب سازمان و بازه زمانی می توانید اطلاعاتی چون تعداد دوره درمان، تعداد جلسه و تعداد بیمار، مبالغ تعرفه و سهم سازمان را به تفکیک ماه های سال برای یک بیمه مشاهده نمایید. از این گزارش عملکرد می توانید برای ارزیابی ماهیانه چند سازمان بیمه هم استفاده نمایید و در صورتی که چند بخش مجزا دارید، می توانید عملکرد بیمه را برای بخشهای مختلف ارزیابی کنید.

گزارش عملکرد سازمان بیمه
گزارش تحلیلی عملکرد سازمان بیمه

اگر گزارش قبلی برای مرکز شما کاربردی است و هم چنین به گزارشات نموداری علاقه مند هستید، می توانید خروجی گزارش قبل را به صورت نموداری در "گزارش تحلیلی عملکرد سازمان بیمه" مشاهده نمایید. با جابه جایی سطرها و ستون ها، گزارشات مختلف با مفاهیم مختلف نمایش داده می شود. اطلاعات نمایش داده شده در این گزارش نیز، جهت ارزیابی سازمان های بیمه گر استفاده می شود و شما بسته به نیاز خود می توانید، نوع نمودار گزارش را به سکه ای، میله ای و ... تغییر دهید.

گزارش تحلیلی عملکرد سازمان بیمه
گزارش عدم حضور بیمار در یک دوره

در بیشتر کلینیک ها این اتفاق بسیار معمول است که بیمار پس از مراجعه به کلینیک و انجام جلسه درمانی، به برنامه و وقتدهی خود پایبند نیست و حتی ممکن است برای ادامه درمان به مدت چندین هفته در مرکز حضور پیدا نکند. بنابراین مراکز به گزارشی در نرم افزار نیاز دارند، که بدانند از آخرین مراجعه بیمار به مرکز چند روز گذشته و در صورت لزوم بتوانند با بیمار تماس بگیرند یا برای این بیماران پیامک ارسال نمایند. این گزارش با عنوان "گزارش عدم حضور بیمار در یک دوره"، در نسخه جدید نرم افزار قابل استفاده می باشد، که در این گزارش کاربر می تواند فاصله از آخرین مراجعه بیمار را به صورت نموداری و در یک نگاه مشاهده نماید.

گزارش عدم حضور بیمار در یک دوره
گزارش تحلیلی درآمد به تفکیک گروه و سن

برخی از باشگاه های ورزشی و مراکز توانبخشی، نیاز به گزارشاتی به تفکیک رده های سنی دارند. "گزارش تحلیلی درآمد به تفکیک گروه بیمار و رده سنی" یکی از این دست گزاشات می باشد که مانند سایر گزارشات تحلیلی، قابلیت رسم نمودار دارد. امکان تعریف رده های سنی مختلف در بخش اطلاعات پایه، در این نسخه نرم افزار، فراهم گردیده است. از این گزارش برای مشاهده درآمد گروه های بیمار نیز می توان استفاده نمود. در صورتی که در کلینیک، بیمارانتان را گروه بندی می کنید، می توانید میزان درآمد هر گروه را به صورت نموداری در این گزارش مشاهده نمایید.

گزارش تحلیلی درآمد به تفکیک گروه و سن
ثبت یادآوری ها

بسیاری از کاربران کامپیوتر، برای ثبت یادآوری های خود از note های الکترونیکی استفاده می کنند. برای کاربران نرم افزار تسکا هم این موضوع جذابیت ویژه ای دارد که بتوانند بابت موضوع خاصی یک یادآوری ثبت کنند و چه بهتر که این یادآوری قابلیت آلارم داشته باشد. یعنی در زمان تعیین شده به صورت نوتیفیکیشن، آن موضوع را به کاربر یادآوری کند. این قابلیت در نسخه جدید نرم افزار ارائه شده که کاربر می تواند به صورت عمومی یا به صورت خاص برای یک بیمار آلارم ثبت نماید و روز و ساعت آلارم را نیز تعیین کند. این آلارم در موعد مقرر به صورت نوتیفیکیشن در پایین نرم افزار نمایش داده می شود که قابلیت Snooze کردن نیز دارد. کلید میانبر "یادآوری ها" در منوی عملیات بالای صفحه می باشد که از بخش پذیرش بیماران نیز قابل دسترسی می باشد.

ثبت یادآوری ها
لیست یادآوری ها

در صورتی که مایل به گزارشگیری یا مشاهده کلیه آلارم ها در یک بازه تاریخی و یا برای یک فرد انجام دهنده خاص باشید، می توانید از "لیست یادآوری ها" در پذیرش بیماران استفاده نمایید. در این لیست، سطر یادآوری هایی که دیده شده، به رنگ خاکستری در می آید.

لیست یادآوری ها
ثبت یادآوری در پیگیری ها

مشتریان محترمی که پکیج مدیریت تماس و CRM تسکا را تهیه نموده اند، به ثبت یادآوری برای پیگیری های بیماران نیاز خواهند داشت. به عنوان مثال، ممکن است کاربر بخواهد برای پیگیری مجدد از یک بیمار، آلارمی برای تماس مجدد ثبت نماید، برای این کارکافیست هنگام ثبت پیگیری، تیک نمایش یادآوری زده شود. این یادآوری ها نیز، قابلیت snooze کردن دارد.

ثبت یادآوری در پیگیری ها
جملات پرکاربرد ارتباط با بیماران

هنگام ثبت مذاکرات و پیگیری ها با بیماران، برخی از مکالمات به دفعات تکرار می شوند. برای سهولت در ثبت اطلاعات در پیگیری ها، قابلیتی در نسخه نرم افزار اضافه گردیده است که کاربر می تواند سوالات و پاسخ های پرکاربرد را در بخش "جملات پرکاربرد" تعریف نماید و هنگام درج مذاکره به جای تایپ جملات، از این کلیدهای میانبر استفاده نماید.

جملات پرکاربرد ارتباط با بیماران
چاپ نسخ الکترونیک بصورت A5 و A4

با توجه به حذف نسخ کاغذی و تجویز نسخ به صورت الکترونیکی، بسیاری از مراکز نیاز به پرینت نسخه برای بیمه های تکمیلی دارند، در این نسخه نرم افزار، امکان چاپ نسخ الکترونیکی در سایز A4 و A5 وجود دارد.

چاپ نسخ الکترونیک
تغییرات صفحه بیمار

این تغییرات هنگام ثبت بیمار جدید یا ویرایش بیمار فعلی در پذیرش و لیست بیماران قابل مشاهده است. تصویر زیر، نمای این تغییرات را نشان می دهد.

تغییرات صفحه بیمار
انتخاب معرف دوره درمان

در صورتی که در کلینیکی، معرف هر دوره درمان، متفاوت باشد، کاربر می تواند علاوه بر انتخاب معرف، موقع ثبت بیمار، برای هر دوره درمان نیز، یک معرف جداگانه تعیین کند. به صورت پیش فرض، معرف دوره درمان با معرف بیمار یکسان است.

انتخاب معرف دوره درمان
یادآوری سررسید چک ها

برای مراکزی که در گردش مالی خود با بیمار یا شرکتها، از چک استفاده می کنند، قابلیت یادآوری چک های صادره و وارده، دراین نسخه نرم افزار فراهم شده است. این آلارم ها به صورت یک پاپ آپ در کنار صفحه باز می شود. علاوه بر این در لیست چک ها، امکان مشاهده لیست چک های دریافتی یک بیمار و پرینت آنها وجود دارد، تا در صورت نیاز با زدن مهر و امضا به بیمار تحویل داده شود.

یادآوری سررسید چک ها
نمایش پیگیری بیمار به صورت چت

کلیه مذاکرات با بیمار، پزشکان، بیماران خارج از کلینیک و معرف ها در پکیج مدیریت تماس و CRM ثبت و ذخیره می شود. برای سهولت در پیگیری برای کاربر، این مذاکرات در قالب چت در نسخه جدید نرم افزار نمایش داده شده است.

نمایش پیگیری بیمار به صورت چت
ورود سن بیمار به جای تاریخ تولد

در این نسخه نرم افزار علاوه بر ورود کامل تاریخ تولد که قبلا وجود داشت، قابلیت درج سن بیمار به عدد، اضافه شده است. در این صورت نرم افزار به صورت اتوماتیک سال تولد بیمار را محاسبه می کند و از آنجایی که ماه و روز تولد ممکن است دقیق نباشد، تیک گزینه تاریخ معتبر می باشد را بر میدارد تا برای این بیمار پیامک تبریک تولد ارسال نگردد. در صورتی که کاربر تاریخ را دقیق وارد نماید، می تواند با زدن تیک، مجدد این تاریخ را معتبر کند تا بیمار پیامک تبریک تولد دریافت نماید.

ورود سن بیمار به جای تاریخ تولد
گزارش کاردکس کالا

یکی از گزارشاتی که برای کنترل ورودی خروجی کالاها به هنگام ثبت فاکتور خرید و فروش استفاده می شود، "گزارش کاردکس کالا" است. در این گزارش، کاربر می تواند گردش کالا را در یک بازه زمانی با جزییات مشاهده نماید.

گزارش کاردکس کالا
ایجاد جلسات با تقویم

وقت دهی در برخی از مراکز فیزیوتراپی یا توانبخشی، به این صورت می باشد که بیمار نیاز به هفته ای یک یا دو جلسه درمان دارد، برخلاف برخی مراکز که بیمار باید به صورت روزانه یا یک روز درمیان به مرکز مراجعه نماید. کلینیکهای دسته اول برای ایجاد جلسات خود می توانند از "ایجاد جلسات با تقویم" استفاده نمایند که در این نسخه امکان جابه جایی بین ماه های سال در آن فراهم شده است.

ایجاد جلسات با تقویم
تنظیمات پیامک خودکار جدید

در این نسخه از نرم افزار، 5 نوع پیامک خودکار به تنظیمات پکیج پیامک افزوده شده که می تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. 1 - گزارش عملکرد روزانه به مدیر: این پیامک اطلاعاتی از قبیل تعداد جلسه، تعداد بیمار، تعداد بیمار جدید، مبالغ بیمار و بیمه، مبالغ هزینه شده و دریافتی بیمار را در قالب یک پیامک به مدیر سیستم ارائه می دهد. 2 – پیگیری دوره درمان ناتمام : برای بیمارانی که دوره درمان خود را به پایان نرسانده اند، پیامکی ارسال می شود که به بیمار یادآوری می کند در صورت نیاز به ادامه درمان می تواند با کلینیک در ارتباط باشد. لازم به ذکر است که این پیامک به صورت اتوماتیک و روزانه در موعد مقرر ارسال می شود و نیازی به سرکشی کاربر به صورت روزانه ندارد. 3 – یادآوری ها : در صورتی که برای یک یادآوری ثبت شده، تیک ارسال پیامک زده شود، متن آن یادآوری به همراه قالب پیش فرض تعریف شده، برای کاربر مربوطه پیامک می شود. 4 – خاتمه دوره درمان : پس از خاتمه دوره درمان، بیمار پیامکی مبنی بر پایان دوره درمان با لیست خدمات ارائه شده کلینیک، دریافت خواهد نمود. 5 – یادآوری مراجعه بیماران خارج از کلینیک : این دسته از بیماران، شامل افرادی می شود که در کلینیک پرونده ای ندارند و به صرف تماس تلفنی و یا تعیین وقت حضوری، در بخش وقتدهی بیماران خارج از کلینیک، وقتدهی شده اند و حتی ممکن است برای تشکیل پرونده به مرکز هم مراجعه نکنند ولی کلینیک برای یادآوری زمان ارزیابی و تشکیل پرونده میخواهد بیمار پیامک وقتدهی دریافت نماید. کلیه این تنظیمات در اطلاعات پایه، تنظیمات پیامک خودکار ثبت می شود و پیامک ها بدون نیاز به دخالت کاربردر زمان تعیین شده ارسال می گردند.

تنظیمات پیامک خودکار جدید
اتصال دستگاه کارتخوان به نرم افزار

در نسخه های قبلی نرم افزار، PC-POS برای شرکت های به پرداخت ملت و مبنا کارت آریا وجود داشت. در این نسخه از نرم افزار امکان اتصال کارتخوان "شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش" به نرم افزار فراهم شده است. در واقع بر اساس برنامه نویسی که صورت گرفته، با زدن دکمه ارتباط با دستگاه کارتخوان در صفحه دریافت وجه، مبلغ وارد شده در نرم افزار، بر روی دستگاه کارتخوان نمایش داده می شود و دیگر نیاز به ورود مبلغ بر روی دستگاه کارتخوان نمی باشد. از طرفی پس از ورود رمز و انجام تراکنش بر روی دستگاه کارتخوان، شماره پیگیری به نرم افزار ارسال و در سند مربوط به بیمار ذخیره می گردد. این اتصال باعث کاهش خطای کاربری و افزایش سرعت خواهد شد. برای فعالسازی PC-POS، کافیست دستگاه کارتخوان یکی از سه شرکت فوق را داشته باشید و درخواست فعالسازی این اتصال را به آن شرکت، اعلام نمایید. شرکت های فوق با اعزام کارشناس به مرکز شما، این قابلیت را بر روی دستگاه کارتخوان شما، در بستر شبکه، فعال می کنند. برای ست کردن تنظیمات دستگاه بر روی نرم افزار، کافیست آی پی و پورت اعلامی از طرف کارشناس را در درگاه های ایستگاه های کاری تعریف نمایید. دستگاه های کارتخوان پرداخت الکترونیک سامان کیش، قابلیت اتصال به انواع حسابهای بانکی از جمله رفاه، ... را داراست.

اتصال دستگاه کارتخوان به نرم افزار
تنظیمات تمرین درمانی

برخی از تنظیمات مربوط به پکیج تمرین درمانی، در تنظیمات برنامه در بخش اطلاعات پایه اضافه شد. این تنظیمات شامل مواردی چون نوع پخش کننده ویدیوی تمرینات، مسیر ویدیوها، تعداد و نحوه چاپ پیشفرض و ... می باشد.

تنظیمات تمرین درمانی
دسترسی سریع به مذاکرات بیمار

کلینیک هایی که پکیج ارتباط با بیمار (مدیریت تماس) نرم افزار را دارند، هنگام تماس با بیمار نیاز دارند به پیگیری های گذشته بیمار دسترسی داشته باشند. برای سهولت دسترسی، دکمه میانبری در پاپ آپ تماس، تعبیه شده است که با کلیک آن، مذاکرات قبلی بیمار باز می شود.

دسترسی سریع به مذاکرات بیمار
پرینت فیش حقوقی

در این نسخه از نرم افزار امکان پرینت فیش های حقوقی در سایز A5، فراهم شده است. در تصویر زیر نمونه ای از این پرینت را مشاهده می نمایید.

پرینت فیش حقوقی
سایر تغییرات نسخه

Ø نمایش شماره ورژن برنامه در صفحه لاگین.

Ø اعمال تغییرات جدید API تامین اجتماعی بابت نسخه خوانی.

Ø تغییر فونت وقتدهی پیشرفته با تغییر رزولیشن مانیتور برای مشاهده بهتر تاریخ ها.

Ø امکان تفکیک جلسات وقتدهی شده و وقتدهی نشده هنگام پرینت در وقتدهی پیشرفته.

Ø امکان مشاهده همه جلسات یک بیمار در وقتدهی پیشرفته.

Ø نمایش بازه زمانی گزارش در چاپ گزارش اشخاص و شرکت ها.

Ø بهبود برخی از دسترسی های نرم افزار.

Ø بهبود عملکرد گزارش جزئیات مشارکت پرسنل به ریز خدمات یک درمانگر در یک بازه زمانی خاص.

Ø اضافه شدن شماره پرونده در چاپ ارزیابی های انجام شده در پکیج ارزیابی.

Ø اضافه شدن ستونهای شماره صفحه، شماره بیمه، شماره معرفی نامه در انتخابگر ستون در پرونده پزشکی.

Ø اصلاح متن مکاتبات اداری.

Ø اضافه شدن ستون تخفیف و مابه التفاوت در برنامه بیمار.

Ø اضافه شدن آدرس بیمار به گواهی درمان به تفکیک سرویس در برنامه بیمار و امکان گزارشگیری از لیست جلسات انتخاب شده.

Ø اضافه شدن ساعت ثبت سند در گزارش تراکنش درگاه.

Ø اضافه شدن نام پزشک در گواهی ویزیت و گواهی به تفکیک سرویس در صفحه پذیرش ویزیت.

Ø امکان ثبت برگشت وجه، ثبت بیمار جدید، فاکتور فروش و دریافت وجه از سایر بیماران در صفحه پذیرش ویزیت.

Ø اصلاح سطح دسترسی به پرونده پزشکی در لیست بیماران.

Ø اضافه شدن شیفت جلسه بیمار در صفحه پذیرش در لیست بیماران حاضر و لیست بیماران امروز، در انتخابگر ستون.

Ø امکان مشاهده زمان شروع و پایان جلسه بیمار در لیست جلسات.

Ø امکان تعیین فاصله زمانی یادآوری چک های وارده و صادره در تنظیمات برنامه.

Ø اضافه شدن پارامتر نام بخش در پیامک های یادآوری جلسه برای مراکز توانبخشی.

Ø اضافه شدن سرویس های جلسه در پیامک های پایان دوره درمان، یادآوری جلسه، تشکر از حضور.

Ø اضافه شدن ستون های خدمات تجویز شده، نظارت شده، معرفی شده و ویزیت شده به گزارش جزییات مشارکت پرسنل.

Ø امکان انتخاب افزودن خودکار خدمات جلسه قبل برای پذیرش با کارت هوشمند.

Ø اضافه شدن مدت زمان ارائه خدمات به بیمار (زمان حضور بیمار در کلینیک) در یک دوره درمان در گزارش جزییات دوره درمان.

Ø تفکیک بیماران جدید دارای جلسه و فاقد جلسه، در گزارش خلاصه وضعیت کلینیک و گزارش بیمارن جدید.

Ø امکان اضافه شدن نام درمانگر انجام دهنده، در رسید 8*8 حرارتی دریافت وجه با جزییات.