تغییرات نسخه 2.1.3.6 نرم افزار مدیریت کلینیک تسکا

تاریخ انتشار : 10 خرداد 1400
حجم دانلود مورد نیاز : 13.0 مگابایت
تازه های نسخه 2.1.3.6

پذیرش نسخه الکترونیک :

حوزه سلامت و درمان هم مانند بسیاری از حوزه ها به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود. در این راستا، اولین گام، ثبت و پذیرش نسخ، به صورت الکترونیکی می‌باشد.‌ در نسخه جدید نرم افزار تسکا، امکان واکشی نسخ الکترونیکی ثبت شده توسط پزشک، فراهم شده است. به این طریق که در ] فرم شروع جلسه سریع[، آیتم جدید به نام] بیمار نسخه الکترونیکی دارد[ را کلیک نمایید، تا مراحل پذیرش نسخه آغاز شود. در حال حاضر نرم افزار تسکا امکان بارگذاری الکترونیکی نسخ تامین اجتماعی را دارد. در این روش با کد ملی امکان استعلام و ثبت و پذیرش نسخه وجود دارد.

تصویر شماره 1-پذیرش نسخه الکترونیک


تغییر فرمت صفحه ورود به نرم افزار :

در این نسخه نرم افزار، علاوه بر تغییر ظاهر ورود به نرم افزار، تاریخ و روز هفته و هم چنین ایستگاه کاری به این صفحه اضافه گردیده است.

تصویر شماره 2- صفحه ورود به نرم افزار


درختواره اطلاعات کامل بیمار :

این درختواره، اطلاعات کامل بیمار اعم از دوره های درمان، ویزیت های بیمار، فاکتورها، پرداختها، اسناد حسابداری بیمار، پیامک ها، پیگیری ها، معرفی شده ها و تماس ها قابل مشاهده است. این اطلاعات به صورت درختواره در این گزارش قابل مشاهده می‌باشد، که با زدن دکمه + کنار هر آیتم جزئیات نمایش داده می‌شود. این گزارش از منوی ]پذیرش بیماران[ قابل دسترس است.

 

تصویر شماره 3- درختواره اطلاعات کامل بیمار


گزارش عملکرد کلینیک تخصصی:

این گزارش، برای مجموعه‌هایی که بخش تخصصی و ویزیت پزشک دارند، کاربردی می‌باشد. در این گزارش مبالغ و تعداد خدمات ویزیت و خدمات پاراکلینیک به تفکیک پزشکان قابل مشاهده است. اطلاعات این صفحه به صورت نموداری و تحلیلی نمایش داده می‌شود.

تصویر شماره 4- گزارش عملکرد کلینیک تخصصی


گزارش تحلیلی تشخیص به تفکیک رده سنی :

این گزارش، جز گزارشات پزشکی محسوب می‌شود، که تعداد بیماران در هر رده سنی (خردسال-کودک-نوجوان-جوان-بزرگسال جوان-بزرگسال مسن و سالمند) را به تفکیک بیماری و تشخیص نمایش می‌دهد. این گزارش نیز تحلیلی بوده و قابلیت ایجاد اتوماتیک نمودارهای میله، سکه و .... به صورت آنلاین دارد.

تصویر شماره 5- گزارش تشخیص به تفکیک رده سنی


گزارش عملکرد کلینیک تخصصی به تفکیک سرویس :

این گزارش نیز مانند گزارش عملکرد کلینیک تخصصی، مختص کلینیک تخصصی و ویزیت پزشک می‌باشد که مبالغ و تعداد خدمات قابل ارائه توسط پزشک را به صورت نمودارهای میله ای، سکه، ... نمایش می‌دهد. این گزارش از منوی گزارشات، گزارشات درمانگاهی قابل دسترسی است.

تصویر شماره 6- عملکرد کلینیک تخصصی به تفکیک سرویس


از اینجا شروع کن:

اگر نیاز دارید، اطلاعات پایه کلینیک خود را از صفر تا صد، در نرم افزار وارد کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. این آیتم در منوی اطلاعات پایه قابل دسترسی است و اطلاعاتی از قبیل: اطلاعات کلینیک، لیست بخش‌ها، تجهیزات و خدمات، تنظیمات، گروه‌های پرسنلی و لیست پرسنل را می‌توان ثبت کرد. مراحل این آیتم، به صورت ویزاردی می‌باشد.

تصویر شماره 7- از اینجا شروع کن


ایستگاه های کاری:

آیتم ایستگاه‌های کاری برای لاگ‌گیری دقیق‌تر سیستم طراحی شده است، به گونه‌ای که کلیه عملیاتی که در نرم افزار مانند ایجاد یا ویرایش اتفاق می‌افتد، مشخص است در کدام ایستگاه کاری (کامپیوتر) انجام شده است. در واقع هر کامپیوتر تبدیل به یک ایستگاه کار می‌شود که می‌تواند تنظیمات مختص خود را داشته باشد، مانند : پرینتر پیش فرض، اسکنر پیش فرض، پورت کالر آی دی، دستگاه کارت هوشمند، ...

تصویر شماره 8- ایستگاه های کاری


ارتباط نرم افزار با دستگاه کارتخوان:

Pos to PC  به معنای ارتباط دستگاه کارتخوان با کامپیوتر و نرم افزار است. در این نسخه نرم افزار، ارتباط بین دستگاه پوز ] به پرداخت[ و ]مبنا کارت آریا[ با نرم افزار تسکا برقرار شده است. به عبارت دیگر، در صفحه دریافت وجه، با زدن دکمه ] ارتباط با دستگاه پوز [مبلغ از نرم افزار به روی دستگاه کارتخوان منتقل می‌شود، و کاربر دیگر امکان ویرایش مبلغ را روی دستگاه کارتخوان ندارد. پس از ورود رمز توسط بیمار، شماره تراکنش در سند حسابداری نرم افزار، به صورت اتوماتیک تکمیل می‌گردد. این قابلیت سرعت دریافت وجه را بیشتر و خطای کاربری ناشی از ورود مبلغ نادرست روی دستگاه کارتخوان را کاهش می‌دهد. برای تعریف دستگاه پوز خود، کافیست به منوی کنترل پنل، آیتم ایستگاه های کاری مراجعه نمایید.

تصویر شماره 9- دریافت وجه


استعلام سازمان های بیمه گر:

با توجه به آنلاین شدن بیمه‌ها، این امکان در نرم افزار تسکا فراهم شده، که اطلاعات بیماران تامین اجتماعی از طریق ورود کد ملی و کلیک دکمه ] استعلام[ به صورت اتوماتیک در نرم افزار اعمال شود. این قابلیت سرعت پذیرش را بالا و خطای کاربری مانند ورود اطلاعات تکراری را کاهش می‌دهد. این قابلیت در صفحه بیمار جدید یا ویرایش بیمار قابل دسترسی می باشد.

تصویر شماره 10-استعلام از سازمان های بیمه گر


ارسال پیامک با تحویل صد در صدی :

برای ارسال پیامک از انواع پنلها دو نوع خط وجود دارد : خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی. از خطوط تبلیغاتی برای تبلیغات استفاده می‌شود. از این رو افراد می‌توانند با مسدود کردن دریافت این نوع پیامک، پیام‌های تبلیغاتی را دریافت نکنند و به عبارت دیگر شماره خود را در لیست سیاه قرار دهند.

خطوط خدماتی برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود و مانند خطوط پیامک بانکها می‌باشد که حتی با وجود مسدود کردن خطوط تبلیغاتی، کاربر هم‌چنان پیامکهای بانک را دریافت می‌کند. به عبارت دیگر حتی اگر شماره‌ای در لیست سیاه باشد و پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت نکند، اما همچنان می‌تواند پیامک‌های خدماتی را دریافت کند.

شماره های پنل تسکا از نوع تبلیغاتی بوده، بنابراین در صورتی که شماره‌ای در لیست سیاه باشد، پیامک‌های کلینیک را دریافت نمی‌کند و هزینه این پیامک برگشت داده می‌شود. متاسفانه به دلیل سخت‌گیری های بیش از اندازه اوپراتورها برای خدماتی کردن خطوط کلینیکها، این امکان در نسخه‌های پیشین نرم افزار فعال و قابل استفاده نبود. اما با توجه به تعهداتی که شرکت تسکا به اوپراتورها داده، امکان ارسال پیامک‌های یادآوری جلسه و .... از طریق خطوط خدماتی اشتراکی وجود دارد و کلینیک می‌تواند مطمئن باشد، در صورت روشن بودن و در دسترس بودن خط بیمار، پیامک کلینیک قطعا به وی خواهد رسید.

تصویر شماره 11-پیامک


بارگذاری سرویس :

این دکمه در سربرگ مدیریت جلسات دوره درمان]پرونده پزشکی[ قابل دسترس است. از طریق این دکمه کاربر می‌تواند با انتخاب جلسات، خدمات مختص همان جلسه را انتخاب و بارگذاری نماید. مثلا امکان تشکیل پرونده بیمار، برای ده جلسه فیزیوتراپی و دو جلسه شاک ویو به راحتی امکان‌پذیر است. این دکمه فارغ از بیمه یا آزاد بودن قرارداد دوره درمان عمل می‌کند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای دکمه ]بارگذاری برنامه[ باشد.

تصویر شماره 12- بارگذاری سرویس


مشارکت پرسنل :

در نسخه‌های قبلی نرم افزار تسکا، امکان محاسبه درصد مشارکت پرسنل برای خدماتی که فرد ناظر آنها بوده است، وجود داشت. ناظر به فردی اطلاق می‌شود که خدمت را برای مراجعه کننده انجام داده است و انجام دهنده خدمت می‌باشد. بر اساس نیازسنجی انجام شده توسط شرکت تسکا، در نسخه جدید نرم افزار قابلیت محاسبه درصد مشارکت پرسنل برای افراد تجویز کننده و ویزیت کننده نیز اضافه گردید. امکان ثبت قرارداد نظارت، قرارداد تجویز و قرارداد ویزیت به همراه تعیین اولویت گزینه ها، تعیین نحوه پرداخت و مشارکت پرسنل در این نسخه فراهم شده است.

تصویر شماره 13- مشارکت پرسنل


ثبت عکس از دوربین:

برای بسیاری از پزشکان و درمانگان، مشاهده عکس بیمار در پروفایل و پرونده پزشکی حائز اهمیت می‌باشد. این قابلیت در نرم افزار تسکا در بخش ]اضافه و ویرایش بیمار[ قابل دسترسی می‌باشد که در نسخه جدید صفحه ]فرم ثبت عکس[ شامل تغییراتی مانند موارد ذیل شده است :

انتخاب راحتتر ناحیه (کادر) توسط درگ کردن موس، پشتیبانی از رزولیشن‌های مختلف دوربین، قابلیت ایجاد کادرهای 3 در 4 با رزولیشن‌های مختلف، پردازش و تشخیص سریعتر دوربین.

تصویر شماره 14- ثبت عکس از دوربین


گزارش خلاصه وضعیت کلینیک:

یکی از گزارشات کاربردی و جامع نرم افزار که شامل قسمت‌های مختلف می‌باشد، گزارش خلاصه وضعیت کلینیک است. در این گزارش، سود خالص مجموعه، ارزش کالاهای انبار، سود فروش کالا، جمع هزینه‌ها، پرداختی به بیمار اضافه شده است.

تصویر شماره 15- گزارش خلاصه وضعیت کلینیک


موارد آپدیت شده :

* تغییر آیکون برخی از داشبوردها.

* تجمیع آیتم مشارکت پرسنل و پزشک در یک آیتم در داشبورد فاکتورها و قراردادها.

* نمایش لیست گزارشات از دکمه عملیات بالای صفحه.

* اصلاح برخی دسترسی ها.

* تغییر چیدمان اطلاعات موقت و کامل در وقت دهی ویزیت.

* امکان دریافت وجه از سایر بیماران در صفحه پذیرش برای هر کلینیک.

* امکان تعریف چند بخش با قابلیت کلینیک تخصصی و تعریف پزشکان هر بخش.

* اضافه شدن میانبر درختواره اطلاعات بیمار در وقت دهی پیشرفته و برنامه بیمار، پرونده پزشکی.

* امکان استعلام و دریافت اطلاعات شخصی بیمار از سایت تامین اجتماعی مانند : نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و ...

* اضافه شدن گزارش ساز قابل طراحی تسکا به کلیه فرمهای نرم افزار.

* ثابت شدن دکمه‌های وقت دهی و برنامه بیمار در صفحه پذیرش.

* نمایش بیمه اول و تکمیلی در سربرگ بیماران امروز در صفحه پذیرش.

* نمایش اطلاعات بیمه بیمار در صفحه ویزیت پزشک.

* اضافه شدن کد ملی به فرم امضا در برنامه بیمار.

* اضافه شدن تعداد عضو در برنامه بیمار.

* برطرف شدن مشکل چند بار ثبت شدن دریافت وجه از بیمار در صفحه پذیرش.

موارد آپدیت شده :

* خروجی اکسل برای همه لیستها از جمله جداول گزارش خلاصه وضعیت کلینیک.

* نمایش دوره درمان‌های یک بیمار در لیست کشویی در صفحه پرونده پزشکی که در همه سربرگها قابل دسترس باشد.

* اصلاح چاپ بیماران وقت دهی شده یک تاریخ خاص در صفحه وقت دهی پیشرفته.

* ساده سازی صفحه پرونده پزشکی.

* اضافه شدن دکمه ] بارگذاری سرویس[ در پرونده پزشکی.

* بهینه سازی وperformance  رابط کاربری و سرعت در پرونده پزشکی.

* ساده سازی صفحه قراردادها.

* بهینه سازی نحوه محاسبات خودکار مبالغ و تعرفه های بیمه.

* امکان گزارش گیری مشارکت پرسنل (پرکیس) بر اساس فرد تجویز کننده و نظارت کننده.

* برطرف نمودن خطای صدور رسید برای برخی از بیماران در صفحه برنامه بیمار.

* اضافه شدن آیتم ] از اینجا شروع کن[ در منوی اطلاعات پایه جهت سهولت در ورود اطلاعات اولیه مجموعه.

* اضافه شدن نوع خدمت (پاراکلینیکی/ ویزیت) جهت تنوع در گزارشگیری.

* تغییر تنظیمات پیامک خودکار برای اعمال تنظیمات ارسال پیامک با خط خدماتی اشتراکی.

* اضافه شدن کدینگ لوئینک و کدینگ پاراکلینیکی مختص بیمه هایی که ارسال الکترونیکی دارند در سازمان های بیمه گر در منوی اطلاعات پایه.

* گروهبندی و ساده سازی صفحه تنظیمات برنامه در منوی اطلاعات پایه.

موارد آپدیت شده :

* ساده سازی در تقویم کاری در منوی اطلاعات پایه و امکان تعطیل کردن روزهای تقویم برای روزهای خاص مانند : پنج شنبه ها.

* اضافه شدن ستون ]روز هفته[ به تقویم کاری.

* ساده سازی و اصلاح برخی از دسترسی ها از جمله امکان دسترسی دادن به ویرایش و حذف سرویس های جلسه در پرونده پزشکی، ویرایش پرونده بیماری، فروش کالا به بیمار در صفحه پذیرش و ...

* اضافه شدن لیست ایستگاه های کاری در کنترل پنل.

* افزایش امنیت صفحه ورود کاربران.

* رفع برخی از ایرادات گزارش شده.